Z transmisji na żywo w mediach społecznościowych chętnie korzystają hobbyści, pasjonaci gier, jednak warto także wykorzystać je jako narzędzie marketingowe.
Coraz więcej firm stawia na interakcje z użytkownikami, dlatego wideo na żywo może być bardzo dobrym pomysłem na zaprezentowanie naszej oferty. Warto także zauważyć, że Facebook daje możliwość uruchomienia czatu, czy też innych narzędzi, które pozwalają na interakcje.
Jak wykorzystać potencjał transmisji na żywo?
Transmisja na żywo może być bardzo dobrym pomysłem także na małe badanie marketingowe, oprócz wideo możemy uruchomić również ankietę, zadawać pytania osobom, które oglądają nasze wideo. Zaletą usługi Facebook Live jest obsługa wielu urządzeń, również telefonów, dzięki temu docieramy do bardzo szerokiego grona odbiorców. O wydarzeniu możemy poinformować użytkowników naszej grupy, jak również poszukiwać osób zainteresowanych tematem za pomocą płatnych reklam Facebooka, które są bardzo dobrze targetowane, kierowane do określonych grup użytkowników. Interfejs Facebook Live jest bardzo intuicyjny, dlatego łatwo możemy stworzyć wideo, odpowiednio je nazwać oraz skonfigurować.
Przy transmisją możemy się przygotować, sprawdzić ile czasu zajmie nam poruszenie najważniejszych tematów, dodatkowo dobrym pomysłem jest także zaplanowanie czasu dodatkowego na rozmowę z użytkownikami, odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane na czacie. Transmisja na Facebooku może dotyczyć oferty firmy, będą to towary czy też usługi, dodatkowo możemy również umieszczać linki prowadzące do konkretnej oferty, przykładowo naszego sklepu internetowego. Facebook Live to nie tylko wideo na żywo, możemy także zaplanować transmisję w przyszłych terminach, dzięki czemu zautomatyzujemy działania marketingowe w mediach społecznościowych. Podczas relacji wideo możemy uzyskać ciekawe dane, będą to statystyki, informacje uzyskane za pomocą ankiet oraz czatu.
Firmy, które poszukują nowych kanałów promocyjnych, mogą skorzystać z narzędzia facebook transmisja na żywo to możliwość budowania marki, omówienia właściwości oferowanych przez nasz towarów. W ten sposób możemy przekonać użytkowników do skorzystania z naszego sklepu internetowego czy też do kontaktu w sprawie usług, jakie oferujemy.